2009/08/01

Háromhuszonkilenc - Epica

Az Epica az a zenekar, amire egész életemben vágytam. Komolyan. Ugyebár említettem korábban, hogyha ők is csinálnának egy live nagyzenekaros koncertet (a rádióban lenyomott live koncert azért nem volt nagyzenekaros, csak kicsi), akkor a Nightwisht simán kiütnék örökre a nyeregből. Na kövezhettek, ugyanis amikor írtam akkor fogalmam nem volt róla, hogy 2008-ban a Miskolci Operafesztiválon (vagy hol, lusta vagyok guglézni) ők voltak a meghívottak, és egy duplacédényi koncertet adtak, egyik lemezen klasszikus zeneművek feldolgozásával (plusz pár filmzene), a másikon meg egy rendhagyó Epica show-val. Természetesen mindkét esetben a Reményi Ede kamarazenekar támogatásával. Ezzel részemről a Nightwish örökre elfelejtve. Egyszerűen egyik régi komcertjük, albumuk nem szól már úgy ezután, ahogy elvárnám... Ráadásul, minden bizonnyal nem szándékosan, de hatalmasat rúgtak a Jack Sparrow wannabe Tuomasba, amikor feldolgozták a Karib-tenger kalózai főcímdalát. Talán az egész koncert fénypontja ez a dal.
A másik, ami miatt tetszik, hogy szinte az összes klasszikus zenemű is elhangzik, amit imádok. Hall Of The Mountain King, Adagio, Presto... Még a Valkűrök lovaglása kellett volna és teljes a csoda. Nem mintha így nem lenne. Aztán ugye olyan dalok, mint a Pókember főcímdal, vagy a Star Wars Birodalmi Indulója...
Simone folyamatosan magyarul köszöni meg a tapsot, és hallatszik, hogy élvezik. A dobos srác valami hihetetlen, annyira élvezetes témákat hoz, nem a szokásos halálunalom powermetal állat kétlábgépezés (lásd: Sonata Arctica, Stratovarius, Hammerfall), hanem igazi jóféle komplex dobolás. Ez főleg a klasszikus műveknél hallható, de persze az Epica számoknál sem lesz unottabb a fickó. Bocs Jukka, jó vagy, de nem eléggé.
Szóval érdekes, hogy az egykori Nightwish koppintó zenekarból képesek voltak olyan irányba továbblépni, amit a NW-nak kellett volna megtennie x évvel ezelőtt. Ám a nagy példakép mára inkább tömegeknek való keményebb poprock míg Epicáék ezzel az albummal és koncerttel átvették a hatalmat a szimfónikus metál trónja felett.
Amúgy láttam őket élőben a Balaton Soundwave-en, és valami hihetetlenek voltak. Igaz volt vagy 40 perc késés, mivel a billentyűs srác (akiről azt hittem, hogy _Nec Szabi) szuper Apple notebookja csak nem akart működni (háháhá), de aztán 40km-nyi kábelcsere meg gombnyomogatás után csak elkezdték. Egyetlen rossz élmény talán az volt, hogy mivel fesztiválon léptek fel, a közönség soraiba beférkőzött a sok retardált atomrészeg neonáci meg szakadt punk, és mindenáron pogózni akartak a 12 éves lányokkal... Úgyhogy megnézném őket egyszer egy Arénás buliban is, ha már erről a miskolci dologról lemaradtam.
A következő dalt pedig Tuomasnak küldeném. Ezt buktad Tuo, bocs.

3 sikítás:

Anonymous Luna aszondta...

Epica! Epica!

Köszönjük neked, hogy Miskolc most már nem a vas és acél városa, hanem az operáé :)

Are you ready?
WÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁÁ

2009. aug. 2. 16:56:00  
Anonymous Fereste aszondta...

én nagyon szeretem az Epicát, de azt viszont nem nagyon, mikor komolyzenei művekkel bohóckodnak különféle rocksztárok. Pl. a Verdi Requiem feldolgozás szinte vérlázító :D Nem mondom, poénnak elmegy egy mámoros éjszakán, vagy egy olyan bulin, de egy magas színvonalú operafesztiválon.... hát szerintem gáz.

Ja, és persze lehet azt mondani, hogy de jó, hogy így az embereket közelebb viszik a komolyzenéhez, de azért cseles volt a repertoár..

Na én csak annyit akarok mondani, h maradjon Epica a szimfonikus metálnál, ha meg műfajt akar váltani, akkor azt csinálja jól... és a dobos szépen álljon be az ütősökhöz... stb.

lehet kövezni :)

2009. aug. 2. 17:52:00  
Blogger Betuka aszondta...

csak azt nem értem, minek integet ott elöl az a pár emberke... :DDD

én már várnám az új Epicát, mert a legutóbbi lemezük nekem nem jött be...
de ez például jó :)

2009. aug. 24. 18:26:00  

Megjegyzés küldése

<< Home