2008/02/20

Kettőharmincöt - OMFGROFLOLMAOCETUNG

Kíváncsi lettem, hogy az olimpiákon a kerékpározás címszó alatt milyen sportágak értendőek. Nos.
Van ugye a klasszik : búvárruhások egymás s*ggét nézik miközben körbe körbe mennek egy betonpályán mert az nekik jó. A pórnép ezt pályakerékpár néven ismeri.
A másik, a sima országúti kerékpár, melyben szintén búvárruhába (cicaruci, gumiruha, b*ziruha stb.) bújt legények és leányok sokáig mennek gyorsan betonon, főleg felfelé vagy vízszintesen, miközben az egyszeri ember, ki nem izgul fel a virsligumik látványától, vagy a borotvált lábú férfiak cicaruciban duzzadó s*ggétől, halálra unja magát a tévé előtt.
A harmadik sportág a BMX, ennek a klasszik cross verziója, ami olyan mint a sima motocross, csak bicóval, többnyire beton pályán. Megjegyzem itt is búvárruhában mennek, csak ez nem annyira passzos, mint a fentebb említett két homi-sportágnál. Meg legalább kinéz valahogy.
És a végére hagytam a legjobbat. XC, CC, Cross Country, hívjuk aminek akarjuk. Itt a lényeg, hogy a (szintén) gumiruhás alakok terepen szenvednek, izzadnak, lihegnek, hörögnek, szinte csak felfelé mennek, és köröket. Általában a terep sáros, ezért úgy néznek ki a végén, mint aki órákon át ment egy teherautó mögött, aminek a platóján egy hasmenéses tehén állt, és folyamatosan hasmenése volt. Tehát mint akik sz*rban fürdenek. És általában vigyorognak hozzá, mert nekik ez jó. Mondjuk alapból nem értem, miért jó olyan sportot űzni, ahol szenvedsz. Miért jó sárban felfele tekerni, vagy dögunalmas betonúton egyenesen menni a semmibe. Szenvedve, 50-es átlagsebességgel, 1-200 km-eket. De a lényeg. Találtam hivatalos leírást ezekről a sportokról, a Peking Szurkolói Klub pont hu nevű oldalon. Ők szurkolnak Pekingnek. Mindegy. Tehát, leírás, copypasteolva, hogy mi is az XC, CC. Kivágva a rész ami leírja mi a lényeg, kiemelve, amin sírva röhögtem:

"...A résztvevők semmiféle külső segítséget nem vehetnek igénybe: ha valami
baj történik a kerékpárjukkal az erdőben vagy sziklaugratás közben,
nekik kell megjavítaniuk. Nem véletlen, hogy a versenyzőknél mindig van
egy reparáló-csomag, benne többek között egy kisméretű, nagynyomású
széndioxid-kapszulával, mellyel az esetlegesen megfoltozott gumibelső
ismét felfújható. A veszélyes ugratókra egyébként 30 méterrel korábban
tábla figyelmeztet, míg a lehetetlenül meredek lejtőkre futva is fel
lehet kapaszkodni
, természetesen hátukon a bringával. Így az sem csoda,
hogy a kétkerekűek igen könnyűek: 18-27 sebességes váltóik mellett sem
nyomnak többet 9-10 kilónál, általában titániumból, vagy króm-molibdén
ötvözetből
készülnek."

Itt már sírtam. Komolyan. Nézzük is!
Sziklaugratás közben: ez nem tudom mit takar. Egy CC-s mikor ugrik sziklát, a s*ggében lévő nyeregcsővel, 3 méter hosszű vázzal + stucnival?? Mi az, hogy ugrik. Úgy írja le emberünk, mintha valami 10-20 méteres szakadék felett kéne átrepülni a delikvensnek. Csakhogy az más sportág barátom.
Reparáló-csomag: lol lol lol. Valószínűleg az angol "Repair Kit" szóból fordította, vagy nemtom. Mit reparál vele? A mondat szerint: "ha valami
baj történik a kerékpárjukkal az erdőben vagy sziklaugratás közben,
nekik kell megjavítaniuk"
Tehát ha sziklaugratás közben kettétörik a ropiváz, akkor sincs gond, a versenyző megoldja, hisz a reparáló csomagban van lángvágó, heggesztő, sittysutty megreparálja a fránya kerékpárt...
Széndioxid-kapszula: no itt már kezdtem kifeküdni. Kapszula. Amibe, hogyha nagy baj van, bele is ülhet, és kilőheti magát az űrbe, vagy bele a tenger mélyére. És a zsebben is elfér, elvégre kisméretű. DE, nagynyomású. A kapszula maga. Egyébként amire az illető gondol, az az egy pumpa, ami Co2-es patronnal működik, mint a palackos ásványvizek, vagy mi a franc a nevük.
Veszélyes ugratók: ilyet én még CC-s versenyen nem láttam. De még a közelébe sem. Ugratót sem, nemhogy veszélyeset. Azok az "ugratók" maximum az erdő állatvilágára veszélyesek, mert a versenyző egy esetleges "ugratás" után (melyben 10-15 cm-re jobban nem nagyon emelkedik el a földtől) ráeshet egy mókusra vagy ölyvre. Azok meg mehetnek Dr. Bubóhoz.
Lehetetlenül meredek lejtők, melyekre fel lehet kapaszkodni: lehetetlenül meredek, tehát nem is létezik. Általában akkor mondjuk, hogy lejtő, ha lefelé megyünk rajta. Amúgy emelkedő. De a CC-sek mazochisták, ők még lefelé is felfelé mennek. Bocs, kapaszkodnak.
18 sebességes váltó: a Tesco gazdaságos kerékpárokon, valamint 1991-ben. A 27 stimmel.
Króm-molibdén
ötvözet
: 1991-1998 között talán. BMX-eknél. 9-10 kilós bringát nem raksz össze Cr-Mo vázból. Max, ha kihagyod a kerekeket, meg a hajtóművet. A helyes megfejtés: aluminium. Pár éve valamelyik BikeMagban volt, hogy aluból nem lehet vázat csinálni, mert nem bírja a terhelést. Asszem valami '95 előttiben olvastam. És kiokoskodták, mert ahhoz értenek. Nekem volt Cr-Mo vázam, méghozzá CC váz, egy '98-as Magellan Crux. Az minden volt, csak nem könnyű.

Jó lenne már, ha olyan emberek tájékoztatnák a népet, akik nem ilyen konzervativ, hozzá nem értő barmok. Az országútis részt egész jól leírja, látszik, hogy számára a többi bringás ág (kivéve a pályakerékpár) nem is igazi sport. De ez amúgy tény, hogy az országútisok kiröhögik, meg beskatulyázzák az extrémebb módon bringázókat. A BMX-esek máig huligánok meg vandálok, a DH sok bénák, mert lefelé a sz*r is gurul stb... Erre csak annyit, hogy amikor poénból indultunk a Duna maratonon (mely a Budai vár - Visegrádi vár között zajló kőkemény CC esemény volt), amire a Cseke RT jóvoltából ingyen nevezhettünk (a halál fogja kifizetni az 5k Hufot egy búvárversenyre önszántából), ott valami 3-400 körüli lettem egy egysebességes, csak hátsó fékes 24"-es kerekű single speed dirt bicóval. Edzés, rákészülés minden nélkül. Aki nem értené: CC hez semmi más nem kell, csak erő, meg bringa. Egy komolyabb CC géppel az élmezőnyben végeztem volna. A verseny egyébként jó volt, aláztuk a búvárokat ahol lehetett, de erről majd máskor...

5 sikítás:

Anonymous Névtelen aszondta...

Na megyek is a végtelen sztyepék lehetetlen lejötire:)

Üdv. Luna

2008. febr. 21. 14:14:00  
Anonymous Névtelen aszondta...

A béemiksz krossz nem aszfaltos cucc, hanem krosszpályás. És miért szurkolnak Pekingnek? A versenyzőknek ki szurkol? Vagy a pekingi szurkolókról van szó? Akkor meg egész jól tudnak magyarul.

2008. febr. 22. 15:55:00  
Anonymous Névtelen aszondta...

Egyáltalán, hogy bírsz ilyen szarságokat megtalálni? Beírod keresőbe, hogy szarság, meg bicikli és ezt dobja a gép?

2008. febr. 22. 15:58:00  
Anonymous Névtelen aszondta...

A búvárruhás versenyzésnek a lényege a vége,amikor a szaros,mocskos,hányás gumirucit lehámozzák egymásról nagy élvezettel és odafigyeléssel...és már mehet is a szappandobálás...a sok buzz :) (gomez)

2008. febr. 22. 16:37:00  
Blogger Unknown aszondta...

Engem anno CCsnek neveztek. Ez azt takarta, hogy onerobol felkuzdottuk magunkat a hegytetore, hogy aztan zuzzunk egyet hegynek lefele. Fincsi volt.

A Cro-mo-t pedig szeretem. Nem tudom elkepzelni, miert irtotta ki teljesen az uralu. A karakoramom tovabbra igazi ditroiti acel, es imadom.

Amugy, hogy en is hozzategyek: Profi mezonyben a vaz titanotvozet, de inkabb karbon. Aluval, kromoval korberohognek.

2008. márc. 7. 14:01:00  

Megjegyzés küldése

<< Home